BUTGEM Profesyonel Eğimler

MOBİL PROGRAMLAMA

AMAÇ

Bilişim Teknolojileri alanında Ionic ve Angular JS teknolojisini kullanarak mobill programlama konusunda beceri kazandırarak,uygulamalar geliştirebilen alanlarında yetkin mobil yazılım uzmanları yetiştirmek, bu nitelikli iş gücünü de sektöre sağlamak.

KATILIMCILARIN SAĞLAYACAĞI YARARLAR

 Java yazılımları geliştirmek için gerekli olan NETBEANS IDE’nin ve JDK’nın kurulumunu yapabilme
 Java standartlarına göre temel komutları kullanabilme
 Java ile sınıf, nesne, paket ve kalıtım yapılarını kullanabilme
Android ve uygulama geliştirme ortamı işlemlerini yapabilme,
Ionic kullanarak kullanıcı ara yüzü tasarlayabilme,
Android ile internet, arka plan ve servis işlemlerini gerçekleştirebilme,
Android uygulamalarını yayınlayabilme

PROGRAM İÇERİĞİ 

Microsoft Visual StudioCode  çalışma alanını tanıma, Angular JS ile temel programcılık komutlarını öğrenme,  Ionic öğrenerek uygulama geliştirme,MVC yapısı kullanarak veritabanı üzerinde işlemler yapmak,HTML/CSS ile Web sayfası tasarımı  yapabilme,bitirme projesi olarak  Mobil Uygulama hazırlama  

YÖNTEM

- Dersler her katılımcı için bir bilgisayar  olan  bilgisayar laboratuarında yapılır.
- Projeksiyon ve interaktif sunumlar eğitimin bir parçası olacaktır.
- Uygulamalar tüm öğrencilere yaptırılır.
- Ders sonunda o günkü ders örnekleri ve dersin anlatımını içeren video öğrenciler ile paylaşılır.
-  Eğitim sonunda öğrenciler bireysel veya takım olarak birer bitirme projesi geliştirecektir

KİMLER KATILMALI

 En az lise ve dengi okul mezunu kişiler

 SÜRE

Haftada 3 gün. Toplam 64 saat.


 
 

















 


VERİTABANI(MS SQL)

AMAÇ

Bilişim Teknolojileri alanında Veritabanı teknolojisini kullanarak veritabanıkonusunda beceri kazandırarak,uygulamalar geliştirebilen alanlarında yetkin veritabanı programcısı yetiştirmek, bu nitelikli iş gücünü de sektöre sağlamak.

KATILIMCILARIN SAĞLAYACAĞI YARARLAR 

Veri Tabanı tasarlar,
Veri Tabanı hazırlar,
Veri Tabanı sorgular yazar,
Veri Tabanı yönetimsel içerik fonksiyonları kullanır,
İhtiyaca yönelik veritabanı yapabilir.

PROGRAM İÇERİĞİ

Microsoft SQL Server çalışma alanını tanımaSQL,Veritabanı oluşturma,tasarlama ve T-SQL komutlarını öğrenerek veritabanı üzerinde işlemler yapabilme.

YÖNTEM 

- Dersler her katılımcı için bir bilgisayar  olanbilgisayar laboratuarında yapılır.
- Projeksiyon ve interaktif sunumlar eğitimin bir parçası olacaktır.
- Uygulamalar tüm öğrencilere yaptırılır.
- Ders sonunda o günkü ders örnekleri ve dersin anlatımını içeren video öğrenciler ile paylaşılır.
 

KİMLER KATILMALI

 En az lise ve dengi okul mezunu kişiler

SÜRE 

Haftada 3 gün Toplam 56 Saat.
Katılımcı sayısı 20 kişi/Sınıf
 
 



Sac Metal Kalıp Tasarımı (Hafta İçi- Hafta sonu)
PROGRAM İÇERİĞİ
1. Görünüş çıkarma, ölçülendirme, kesit alma,
2. Yüzey işleme pürüzlülüğü ve tolerans.
3. Kroki perspektif resimler, Birleştirmeler.
4. Ölçme kontrol işlemleri.
5. Malzeme bilgisi ve malzeme muayenesi
6. Katı modelleme
7. Yüzey modelleme
8. Montaj tasarımı
9. Teknik resim alma
10.  Cam tasarımı ve NC kod üretme
11.  Kalıpelemanlarının tanıtılması ve hesaplanması
 
Toplam 200 ders saati 
Solidworks –Solidcam ( Hafta İçi)
PROGRAM İÇERİĞİ
1. Katı modelleme,
2. Yüzey modelleme,
3. Saç modelleme,
4. Profil modelleme,
5. Kalıp oluşturma,
6. Animasyon,
7. Katı modelin teknik resmini alma,
8. CAD-CAM içinde katı parça çizimi veya hazır katı parça dosyasının açılması,
9. Menüden solidcam seçeneğinin seçilmesi,
10. NC kod üretimi
 Toplam 200 ders saati
 

  
Otomasyon Sistemleri ( Hafta İçi )
PROGRAM İÇERİĞİ

1. Algılayıcılar tekniği
2. Kumanda devre elemanları ile Asenkron motorların kumanda ve kontrolü
3. Motor sürücüleri
4. E-plan çizim programı ile proje tasarımı
5. Pnömatik –Elektropnömatik sistemler
6. Hidrolik –Elektro hidrolik sistemler
7. Temel PLC Sistemleri
8. PLC Programlama Teknikleri
9. PLC ile analog işlemler
10. PLC ile Elektropnomatik sistem kontrolü
11. Operatör panelleri
12. Endüstriyel Otomasyon Sistemleri Tasarımı
13. Esnek Üretim Sistemleri Sistem tasarımı ve Uygulaması
Toplam 260 ders saati
 
3B Görselleştirme ve 3D Max
 PROGRAM İÇERİĞİ:

Görselleştirme Tanimi
  1. 3B Modelleme (3D Max)
  2. 3B Işiklandirma (3D Max)
  3. Dijital Resim ve Video Standartlari
  4. 3B Animasyon ve görsel efektlere giriş (3D Max)
  5. Render esaslari ve Vray
  6. Mevcut ve Yeni Grafik Teknolojileri
  7. İngilizce Terimler
  8. Proje
Toplam 200 ders saati
Tekstil Desen Tasarımı
PROGRAM İÇERİĞİ ( Photshop )
 1. Tekstil desen tasarımı
2. Temel sanat ve tasarım eğitimi
3. Photoshop
4. Genel tekstil bilgisi
5. Boya terbiye bilgisi
6. Bilgisayarlı baskı desen tasarımı
7. Dijital baskı teknikleri
Toplam 200 ders saati
Dokuma Kumaş Gramaj ve Maliyet Hesapları
EĞİTİM KONULARI
 
İPLİKLERİN MUKAYESELİ ÖZELLİKLERİ VE BOYANMA KRİTERLERİ
İPLİK KRİTERLERİ
İPLİK NUMARALANDIRMA SİSTEMLERİ. NUMARA TESPİTVE KONTROL YÖNTEMLERİ.
DOKUMAHAZIRLIK ve DOKUMA MAKİNASI KRİTERLERİ
DOKUMA KUMAŞ YAPI BİLGİSİ.
DOKUMA KUMAŞ ANALİZİ ve TASARIMI. (Kumaş analizi ve tasarımı PRATİK olarak yapılacak ).
  • DOKUMA KUMAŞ ÜRETİM SAYFASININ HAZIRLANMASI (pratik)
  • Üretimde problem çıkma olasılıklarının yorumlanması.
  • BOYA APRE ve BASKI işlemleri (kumaş yorumlama düzeyinde)
  • DOKUMA KUMAŞ GRAMAJ VE MALİYET HESAPLARI (Pratik UYGULAMALI)
 
Toplam 10 ders saati
Dokuma Kumaş Yorumlama Eğitimi
EĞİTİM KONULARI
1. TEKSTİL VE TEKSTİL YÜZEYLERİ
2 LİF VE İPLİKLER, İPLİK CİNSİNİN TESPİTİ VE MUKAYESELİ ÖZELLİKLERİ
  1. İPLİK ÖZELLİĞİNE GÖRE İPLİK VE KUMAŞ BOYAMA İŞLEMLERİ.
  2. İPLİK KRİTERLERİ
  3. İPLİK NUMARALANDIRMA SİSTEMLERİ
  4. DOKUMA HAZIRLIK  İŞLEMLERİ (Tanımları oluşan  sorunlar ve önlemleri)    
  5. DOKUMA ÖRGÜLERİ
  6. KUMAŞ ÜRETİM VE SİPARİŞ MANTIĞI
  7. KUMAŞ ANALİZİ. (kavramlar düzeyinde, pratik )
  8. KUMAŞ BOYUT ve SIKLIK DEĞİŞİMLERİ
  9. KUMAŞ GRAMAJ VE MALIYET HESAPLARI
  10. JAKARLI KUMAŞ,  ANALİZ VE TASARIM TEKNİKLERİ
  11. KUMAŞ AÇMA NEDENLERİ VE ÖNLEMLER
  12. TERBİYE İŞLEMLERİ
  13. BOYA İŞLEMLERİ
  14. BASKI İŞLEMLERİ VE ÇEŞİTLERİ
  15. BİTİM İŞLEMLERİ
  16. MAMÜL KUMAŞ  HATALARI
Toplam 40 ders saati
İPLİK KRİTERLERİ ve ANALİZİ EĞİTİMİ
EĞİTİM KONULARI
  1. TEKSTİL VE TEKSTİL YÜZEYLERİ
2. İPLİK CİNSİNİN TESPİTİ  VE  MUKAYESELİ ÖZELLİKLERİ
  1. İPLİK ÖZELLİĞİNE GÖRE İPLİK VE KUMAŞ BOYAMA İŞLEMLERİ.
  2. BÜKÜM , TEKSTÜRE, PUNTA vb…
  3. İPLİK  NUMARALANDIRMA SİSTEMLERİ
  • Uzunluk Sistemi (Nm-Ne)
  • Ağırlık Sistemi (Nd-dtex)
  1. İPLİK NUMARASI TESPİT VE KONTROL YÖNTEMLERİ
 
Toplam 10 ders saati